بررسی روشها و مدلهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز

بررسی روشها و مدلهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز

ارزش ویژه برند سبز
عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
مدلهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز
روشهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز
دانلود پایان نامه ارزش ویژه برند سبز
اهمیت ارزش ویژه برند سبز
تصویر برند سبز

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه  رشته مدیریت

بررسی روشها و مدلهای اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز

 

 

 

 

 

چکیده

امروزه سازگاری با محیط زیست برای ایجاد اهداف گسترده برای ذینفعان مختلف در اجتماع در اولویت قرار دارد و بصورت جدی با سلامت انسان در ارتباط است (Khandoker and Mahbubul, 2011). نگرانی در حال رشدی در مورد مباحث مرتبط با محیط زیست در سطح جهانی وجود دارد. آگاهی مصرف­کنندگان افزایش یافته است و آنان متوجه شده­اند که خریدشان می­تواند باعث آسیب جدی به تعادل محیط زیست در زمین شود (Rahbar, 2008). بنابراین اکثر شرکت­­ها مایل به پذیرش حفاظت زیست­محیطی به عنوان مسئولیت اجتماعی خودشان هستند (Chen, 2011). مسئولیت اجتماعی در تولید محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست برای شرکت­هایی اهمیت پیدا می­کند که به دنبال مزیت رقابتی در دنیای کسب و کار هستند (Wahid, Rahbar and Shyan, 2011).

همچنین اخیراً توجه زیست­محیطی با در نظر گرفتن گرم شدن جهانی به سرعت به عنوان یک مفهوم کلی نشان داده می­­شود، بنابراین شرکت­­های دوراندیش به دنبال استفاده کردن از این فرصت سبز هستند (Lee, Chang and Chen, 2013). در این زمینه، بازاریابی سبز توجه مشتری را نسبت به بعضی از صنایع همانند اطلاعات و الکترونیک مبذول می­دارد (Chen, 2008). با این وجود همه شرکت­­ها دارای توانایی­­های کافی جهت انجام فعالیت­­های بازاریابی سبز نمی­باشند. برای شرکت­­ها، بازاریابی سبز باید تمام جنبه­­های عناصر و مفاهیم بازاریابی معمول را دربر بگیرد (Chang and Chen, 2013).­ شرکت­­ها باید به دنبال به کارگیری فعالیت­های بازاریابی سبز جهت رسیدن به تمایز برندی برتر و به دست آوردن مزیت رقابتی و همچنین گسترش کیفیت درک شده زیست­محیطی و آگاهی برندی در بازار باشند.

هر چقدر که محصولات سبز مشهورتر شوند، شرکت­های بازایابی سبز نیز از شهرت برخوردار خواهند شد. بازاریابی سبز دربردارنده محصولات و خدمات ارتقایی و توسعه یافته­ای است که ارضاء کننده خواسته­­ها و نیازهای زیست­محیطی مشتریان بدون تأثیر زیان بخش بر محیط است. اگر شرکت­­ها مایل به عرضه کردن محصولات سبز باشند، فعالیت­های بازاریابی سبز برای آنها در تعیین چگونگی مقدار منفعت قابل کسب مهم است. بازاریابی سبز می­تواند تغییر دهنده­ی فعالیت­­های بازاریابی در بازار باشد و با توجه به ایجاد نیازهای مشتری برای محصولات سبز، تمایزی را به وجود آورد (Chen, Chang and Wu, 2012). در نتیجه، مشتریان علاقه­مند به خرید محصولات از شرکتی هستند که از نظر اجتماعی و محیطی مسئولیت­پذیر می­باشند (Chang and Chen, 2012). بدین ترتیب شركت­ها این فرصت را دارند كه عملكرد زیست­محیطی­شان را بهبود بخشند و از تقاضاهای جدید مربوط به بازار سبز منتفع شوند (عباسی، عنایتی و رهبری ، 1391، 36).

 

 

 

واژگان کلیدی:

ارزش ویژه برند سبز

کیفیت درک شده برند

تصویر برند سبز

ارزش درک شده برند سبز

 

 

 

 

 مقدمه

امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و … تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………. 17

2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز…………………………………………………………………………….. 18

2-2- متغیرهای تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….30

2-2-1-ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………………………………………. 30

2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………………………………….34

2-2-2- کیفیت درک شده برند………………………………………………………………………………………………….. 35

2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند……………………………………………………………………………………..37

2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز……………………………………………………….38

2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………38

2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند……………………………………………………………….39

2-2-3- ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………………………………………….. 40

2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز……………………………………………………………………………….41

2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………..42

2-2-4- اعتبار برند………………………………………………………………………………………………………………….  43

2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند……………………………………………………………………………………………………..45

2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز…………………………………………………………46

2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز……………………………………………………………………….47

2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………47

2-2-5-  تصویر برند سبز…………………………………………………………………………………………………………. 40

2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز……………………………………………………………………………………………. 50

2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………….. 51

2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز……………………………………………………………. 52

2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز…………………………………………………………………….. 52

2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری…………………………………………………………………………………….. 52

2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت………………………………………………………………………………………. 52

2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی…………………………………………………………………………………………… 52

2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز………………………………………………………………………. 54

2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر………………………………………………………………………………… 54

2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر………………………………………………………………………………………………. 56

2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………… 58

2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك …………………………………………………………………………………. 59

2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو…………………………………………………………………………………. 61

2-3-2-7- مدل طنین برند کلر………………………………………………………………………………………………….. 61

2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن…………………………………………………………………………….. 63

2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران………………………………………………… 65

2-6- پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… 66

2-6- 1- داخلی……………………………………………………………………………………………………………………….. 66

2-6-2- خارجی………………………………………………………………………………………………………………………. 67

 

 

فهرست منابع………………………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………….. 

فهرست منابع لاتین…………………………………………………………………………………………………………………. 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول

(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی………………………………………………………………………………………20

(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند………………………………………………………. 53

(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………….67

(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل………………………………………………….68

(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم………………………………………………….68

(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم…………………………………………………69

(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم………………………………………………70

(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم………………………………………………..71

 

 

 

فهرست اشکال

(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند…………………………………………………………………………….53

(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر………………………………………………………………………………………… 55

(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر……………………………………………………………………………………………56

(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام…………………………………………………………………….59

(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك………………………………………………………………………………….. 60

(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی……………………………………………………………………………………. 60

(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو………………………………………………………………………………… 61

(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر…………………………………………………………………………………………………. 62

(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن……………………………………………………………………………. 63

(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران……………………………………………………..65

 

 

 

 

 

 

 

پرسشنامه عوامل موثر بر تداوم استفاده از برنامه های اجتماعی تلفن همراه

پرسشنامه عوامل موثر بر تداوم استفاده از برنامه های اجتماعی تلفن همراه پرسشنامه استفاده از شبکه های اجتماعی دانلود پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه استاندارد شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی پرسشنامه میزان استفاده…

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان رضایت شغلی عملکرد کارکنان عوامل موثر رضایت شغلی ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارایی پیشینه تحقیق کارایی فصل دوم پایان نامه اندازه گیری کارایی مبانی نظری اندازه گیری کارایی پیشینه تحقیق اندازه گیری کارایی پیشینه داخلی اندازه گیری…

پاورپوینت کتاب مديريت سازمان هاي ورزشي تألیف دكتر سيد نصرالله سجادي

پاورپوینت کتاب مديريت سازمان هاي ورزشي تألیف دكتر سيد نصرالله سجادي کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب مديريت سازمان هاي ورزشي تألیف دكتر سيد نصرالله سجادي پاورپوینت کتاب مديريت سازمان هاي ورزشي تألیف نصرالله سجادي پاورپوینت کتاب مديريت سازمان هاي…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک

پرسشنامه ارزیابی ارتباط سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک پرسشنامه مدیریت سرمایه فکری دانلود پرسشنامه سرمایه فکری بونتیس دانلود پرسشنامه سرمایه فکری پرسشنامه عملکرد سازمانی پرسشنامه عملکرد مالی پرسشنامه عملکرد مالی صنعت بانکداری پرسشنامه تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد…

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم)

ارزیابی فرآیند تهیه طرح های ساختاری راهبردی (نمونه موردی شهر قم) طراحی و برنامه ریزی شهری طرح های ساختاری راهبردی الگو و طراحی برنامه ریزی شهری در جهان دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد طراحی و برنامه ریزی شهری ارزیابی فرآیند…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی 62 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی 62 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه توانمندسازی منابع انسانی مبانی نظری توانمندسازی منابع انسانی پیشینه تحقیق توانمندسازی منابع انسانی پیشینه داخلی توانمندسازی منابع انسانی پیشینه خارجی توانمندسازی منابع انسانی…

مقایسه تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی در پیش بینی لرزش زمین تولید شده در عملیات آتشکاری معادن

مقایسه تحلیل پوششی داده ها و شبکه عصبی در پیش بینی لرزش زمین تولید شده در عملیات آتشکاری معادن آتشکاری لرزش زمین شبکه عصبی تحلیل پوششی داده ها عملیات آتشکاری معادن پیش بینی لرزش زمین کنترل لرزشهای حاصل از انفجار…

پاورپوینت اهمیت و کاربرد مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری

پاورپوینت اهمیت و کاربرد مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری پاورپوینت اهمیت و کاربرد مایکوتوکسین بایندر در صنعت دامپروری مایکوتوکسین ها چه هستند؟ معمولترین مایکوتوکسین ها مایکوتوکسین های اساسی مایکوتوکسین های کم اهمیت روش های کشف مایکوتوکسین کاهش آلودگی به مایکوتوکسین…

جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان

جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان جزوه آموزشی افزایش بهره وری و کارایی کارکنان راه های کاهش استرس دلایل افزایش استرس راه های مدیریت در سازمان راه حل هایی که یک مدیر باید بداند و بخواند رفتن به…

پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق با عنوان ارتداد در اسلام بررسی نظرات كلاسیك و نگاهی به نظرات جدید

پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق با عنوان ارتداد در اسلام بررسی نظرات كلاسیك و نگاهی به نظرات جدید دانلود پایان نامه ارتداد دانلود پایان نامه ارتداد از نگاه اسلام دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق ارتداد در اسلام بررسی نظرات…

مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان بهینه سازی ضخامت دیواره سیلندر با دیواره ضخیم با استفاده از مفهوم الاستوپلاستیک حرارتی

مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک و مواد با عنوان بهینه سازی ضخامت دیواره سیلندر با دیواره ضخیم با استفاده از مفهوم الاستوپلاستیک حرارتی همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده انتقال حرارت گرادیان دمایی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 6

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی 6 مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزه پیشرفت

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری انگیزه پیشرفت کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه انگیزه پیشرفت مبانی نظری انگیزه پیشرفت پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت پیشینه داخلی انگیزه پیشرفت پیشینه خارجی انگیزه پیشرفت پیشینه پژوهش انگیزه پیشرفت پیشینه نظری…

بررسی عوامل موثر بر هوش مذهبی

بررسی عوامل موثر بر هوش مذهبی کلمات کلیدی : نظریه های هوش مذهبی عوامل موثر بر هوش مذهبی تعریف نظری هوش مذهبی تعریف عملیاتی هوش مذهبی   تعریف دین از دیدگاه اسلامی تعریف دین از دیدگاه روانشناختی تحقیق کامل در مورد…

پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی

پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی دانلود رایگان پاورپوینت کتاب آب و هوای ایران تألیف دکتر بهلول علیجانی دانلود کتاب آب و…

پایان نامه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان انیمیشن و تاریخچه آن

پایان نامه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان انیمیشن و تاریخچه آن پویانمایی انیمیشن تصاویر متحرک سینمای كودك ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته هنر و گرافیک با عنوان انیمیشن و تاریخچه آن خرید پایان نامه کارشناسی رشته هنر…

مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی و کار درمانی با عنوان بررسی پایایی آزمون-بازآزمون تست های بارتل و برگ در بیماران MS

مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی و کار درمانی با عنوان بررسی پایایی آزمون-بازآزمون تست های بارتل و برگ در بیماران MS مالتیپل اسكلروز پایایی آزمون باز آزمون تست برگ و تست بارتل دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت توانبخشی…

مبانی نظری طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان

مبانی نظری طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی مبانی نظری طراحی استراتژی های منابع…

پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان

پرسشنامه ارزیابی ارتباط بین آزردگی از محل کار، عملکرد و رفتار کارکنان آزردگی از محل کار عملکرد و رفتار کارکنان پرسشنامه رابطه آزردگی از محل کار و رفتار کارکنان پرسشنامه رابطه عملکرد و رفتار کارکنان استانداری استان مرکزی رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارت عابر بانک مبانی نظری کارت عابر بانک دانلود مبانی نظری کارت عابر بانک دانلود پیشینه تحقیق کارت عابر بانک پیشینه تحقیق کارت عابر بانک ادبیات نظری کارت عابر بانک فصل دوم پایان نامه کارت…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کمال گرایی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه کمال گرایی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کمال گرایی مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه پژوهش کمال گرایی پیشینه نظری…

پروتکل فراشناختی MCT طرح درمان کاهش پرخاشگری

پروتکل فراشناختی MCT طرح درمان کاهش پرخاشگری کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج های درمانی روانشناسی پروتکل های درمانی در روانشناسی پروتکل درمانی پرخاشگری پروتکل درمانی کاهش پرخاشگری خرید پروتکل درمانی درمان فراشناختی پرخاشگری پروتکل درمان…

اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد

اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد اکسل تجزیه و تحلیل متغیرهای مالی و حسابداری شرکت فولاد خوزستان به همراه فایل ورد تحلیل عمودی تحلیل افقی بازده قیمت روزانه شاخص بازار و…

پاورپوینت هوشبرهای وریدی

پاورپوینت هوشبرهای وریدی پاورپوینت هوشبرهای وریدی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت هوشبرهای وریدی به تعداد 159 اسلاید قابل ویرایش مناسب اساتید و دانشجویان سطح ارشد و دکتری شامل موضوعات : پروپوفول باربیتورات‌ها بنزودیازپین‌ها فلومازنیل كتامین اتومیدیت (آمیدیت، هپینومیدیت)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *