مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013

پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013 کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با مفاهیم تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013 تعالی سازمانی بر اساس مدل EFQM:2013 مدل EFQM:2013 تعاریف و تاریخچه تعالی سازمانی کلیات مدل و مفاهيم…

معرفی درایورهای جریان متناوب

معرفی درایورهای جریان متناوب جریان متناوب دانلود پایان نامه درایورهای AC دانلود پایان نامه درایورهای جریان متناوب معرفی درایورهای جریان متناوب دانلود پایان نامه جریان متناوب دانلود پایان نامه جریان AC دانلود پایان نامه برق دانلود پایان نامه مهندسی برق…

نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

نتایج نظرسنجی پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش مراحل پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp نتایج نظرسنجی پیاده سازی erp در سازمان نتایج نظرسنجی عوامل کلیدی موفقیت erp نتایج نظرسنجی عوامل موفقیت پیاده سازی…

طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک

طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک BOM نمودار FPC نمودار OPC نمودار جریان مواد طرح ریزی واحد صنعتی طرحریزی مهسان الکتریک طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک رفتن به سایت اصلی طرح ریزی واحد صنعتی مهسان الکتریک *پاورپوینت و نمودارهای…

پروتکل درمانی آموزش گروهی مهارت ابراز وجود و جرات ورزی

پروتکل درمانی آموزش گروهی مهارت ابراز وجود و جرات ورزی کلمات کلیدی : پروتکل درمانی جرات ورزی پروتکل درمانی ابراز وجود خرید پروتکل درمانی ابراز وجود دانلود پروتکل درمانی ابراز وجود اثربخشی آموزش گروهی مهارت ابراز وجود اثربخشی آموزش گروهی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی دو 51 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش هیجانی دو 51 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش هیجانی ادبیات نظری هوش هیجانی چارچوب نظری هوش هیجانی فصل دوم پایان نامه هوش هیجانی دانلود مبانی نظری هوش هیجانی پیشینه هوش هیجانی پیشینه…

ترجمه تعدادی از داستانهای کتاب Oral Reproduction Of Stories 1

ترجمه تعدادی از داستانهای کتاب Oral Reproduction Of Stories 1 کلمات کلیدی : ترجمه تعدادی از داستانهای کتاب Oral Reproduction Of Stories 1 رفتن به سایت اصلی ترجمه تعدادی از داستانهای کتاب Oral Reproduction Of Stories 1 ترجمه ها شامل…

پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري

پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري کلمات کلیدی : پاورپوینت بازاريابي و مشتري مداري بازاريابي و مشتري مداري تحقیق بازاريابي و مشتري مداري مقاله بازاريابي و مشتري مداري آميخته بازاريابي خدمات مديريت مشتريان داخلي گرايش بازاريابي اجتماعي مزاياي رضايت مشتري جلب…

ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش

ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش پایان نامه انگیزش پایان نامه انگیزش شغلی پایان نامه انگیزش کارکنان پایان نامه انگیزه پایان نامه ایجاد انگیزه در کارکنان پایان نامه عوامل موثر بر انگیزش کارکنان پایان نامه در مورد…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری منبع کنترل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری منبع کنترل کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه منبع کنترل مبانی نظری منبع کنترل پیشینه تحقیق منبع کنترل پیشینه داخلی منبع کنترل پیشینه خارجی منبع کنترل پیشینه پژوهش منبع کنترل پیشینه نظری…

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی

کارآفرینی در سازمان ها ، موانع آن و عوامل موثر بر ایجاد کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی پایان نامه کارآفرینی سازمانی دانلود پایان نامه کارآفرینی پایان نامه در مورد کارآفرینی روحیه کارآفرینی سازمانی نظریه های کارآفرینی نظریه های کارآفرینی سازمانی تئوری…

بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها

بناهای تاریخی در ایران و شناخت آسیبهای این بناها و ضرورت مرمت آنها بناهای تاریخی در ایران دوره های معماری در ایران مرمت بناهای تاریخی در ایران آسیبهای بناهای تاریخی در ایران مقاوم سازی بناهای تاریخی بناهای تاریخی در ایران…

تحقیق جامع و کامل ماهیت اوراق قرضه

تحقیق جامع و کامل ماهیت اوراق قرضه دانلود تحقیق ماهیت اوراق قرضه ویژگی‌های اوراق قرضه انواع اوراق قرضه ابزارهای ویژه تامین مالی اوراق مشارک صکوک در گستره جهانی ابزارهای بازار سرمایه و تامین مالی رفتن به سایت اصلی عنوان: تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی مبانی نظری توانمندسازی ادبیات نظری توانمندسازی چارچوب نظری توانمندسازی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی دانلود مبانی نظری توانمندسازی پیشینه توانمندسازی پیشینه تحقیق توانمندسازی پیشینه داخلی توانمندسازی پیشینه خارجی توانمندسازی پیشینه پژوهش توانمندسازی پیشینه نظری…

پاورپوینت الگوهای علمی حسابداری

پاورپوینت الگوهای علمی حسابداری پاورپوینت الگوهای علمی حسابداری الگوهای علمی حسابداری تحقیق الگوهای علمی حسابداری مقاله الگوهای علمی حسابداری مفهوم پارادایم پارادایم انسان شناختی – استقرا پارادایم سودحقیقی – قیاس پارادایم سودمندی در تصمیم گیری ها پارادایم مدل تصمیم گیری…

تحقیق حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی

تحقیق حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی دانلود تحقیق حمایت از حقوق ماکیت فکری در فقه و حقوق ایران و کنوانسیونهای بین المللی مفهوم حقوق مالکیت فکری مفهوم مالکیت فکری از دیدگاه…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره جسمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره جسمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره جسمانی مبانی نظری خودپنداره جسمانی پیشینه تحقیق خودپنداره جسمانی پیشینه داخلی خودپنداره جسمانی پیشینه خارجی خودپنداره جسمانی پیشینه پژوهش خودپنداره جسمانی پیشینه نظری…

جهت گیری مدرن حقوق بین الملل در مقابل تجزیه طلبی با توجه به رای های دادگاه های داخلی و بین المللی

جهت گیری مدرن حقوق بین الملل در مقابل تجزیه طلبی با توجه به رای های دادگاه های داخلی و بین المللی جدائی یک جانبه حق تعیین سرنوشت داخلی و خارجی جدائی چاره ساز حق تعیین سرنوشت و تجزیه طلبی رویکرد…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مسیر شغلی 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مسیر شغلی 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت مسیر شغلی مبانی نظری مدیریت مسیر شغلی پیشینه تحقیق مدیریت مسیر شغلی پیشینه داخلی مدیریت مسیر شغلی پیشینه خارجی مدیریت مسیر شغلی…

پاورپوینت شاخص های رفاه

پاورپوینت شاخص های رفاه کلمات کلیدی : پاورپوینت شاخص های رفاه شاخص های رفاه مقاله شاخص های رفاه تحقیق شاخص های رفاه بررسی شاخص های رفاه شاخص لگاتوم شاخص های رفاه در ایران دولت رفاه تاریخچه دولت رفاه ویژگی های…

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی خودکارآمدی تحصیلی

نمونه فصل سوم پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی خودکارآمدی تحصیلی کلمات کلیدی : فصل 3 خودکارآمدی تحصیلی فصل سوم خودکارآمدی تحصیلی نمونه فصل سوم خودکارآمدی تحصیلی نمونه فصل سوم پایان نامه روانشناسی فصل سوم پایان نامه ارشد خودکارآمدی تحصیلی فصل…

نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی دانشجویان

نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی در مشارکت سیاسی دانشجویان کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه های اجتماعی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت دانلود مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت پیشینه تحقیق امکان سنجی استقرار هزینه…

شناسایی مشخصه های منظره پردازی و مطالعه فضای اجمالی هنر معاصر ایران

شناسایی مشخصه های منظره پردازی و مطالعه فضای اجمالی هنر معاصر ایران نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران نقاشان معاصر ایران مفهوم طبیعت در آثار نقاشی نقد تخیلی نقاشی معاصر ایران شناسایی مشخصه های منظره پردازی و مطالعه فضای اجمالی هنر…

بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا

بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا پیش بینی تقاضای متلاطم پدیده اثر شلاقی مدیریت زنجیره تأمین شبکه های عصبی مصنوعی دانلود مقاله رشته مدیریت صنعتی بهره گیری مقایسه ای تاثیر سیستم پیش بینی تقاضا رفتن به سایت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *