مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 103 صفحه آپدیت شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد 103 صفحه آپدیت شده

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه مدیریت عملکرد
مبانی نظری مدیریت عملکرد
پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد
پیشینه داخلی مدیریت عملکرد
پیشینه خارجی مدیریت عملکرد
پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد
پیشینه نظری مدیریت عملکرد
ادبیات نظری مدیریت عملکرد
چارچوب نظری مدیریت عملکرد

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری مدیریت عملکرد تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق مدیریت عملکرد در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

ماهیت مدیریت عملکرد:

در اصل مدیریت عملکرد فرآیند مشترکی بین مدیران ، افراد و گروه های حوزه مدیریت آنها می باشد. مدیریت عملکرد بیشتر بر اساس اصول مدیریتی است که توسط توافق تدوین می شوند تا بر اساس دستور، اگر چه این امر نیاز به هماهنگی انتظارات عملکرد از چنین توافق هایی را برطرف نمی سازد. مدیریت عملکرد بر مبنای توافق اهداف ، دانش ، مهارت، شایستگی ، بهبود عملکرد و طرح های توسعه انسانی و مستلزم باز بینی پیوسته و مداوم در قبال این اهداف ، نیازمندیها ، طرح ها ، توافق واجرای طرح های بهبود و توسعه بیشتر می باشد.(آرمسترانگ،1390،ص12)

 

2-2-8) حیطه مدیریت عملکرد:

مدیریت عملکرد به مدیریت یک سازمان مرتبط است و فرآیند طبیعی مدیریت است نه یک سیستم یا تکنیک. همچنین مدیریت عملکرد ، مدیریت در زمینه کسب و کار ، یعنی در محیط داخلی و خارجی آن می باشد. مدیریت عملکرد نه فقط مدیران را بلکه تمام افراد شاغل در کسب وکار را در بر می گیرد و این باور فرهنگی را که فقط مدیران در قبال عملکرد گروه های خود پاسخگو هستند، رد کرده وآن را با این باور که پاسخگویی امری مشترک بین مدیران واعضای گروه است جایگزین می نماید. بیان دیگر، مدیران باید افرادی که در امر مدیریت به آنها گزارش داده و خدمات ارائه می دهند را به عنوان مشتری نگاه کنند.(آرمسترانگ،1390،صص6-5)

 

 

 

2-2-9)سیر تحول و تطور ارزیابی عملكرد:

 سابقه ارزیابی عملكرد در شكل ابتدایی و اولیه آن به گذشته های بسیار دور باز می گردد در واقع از همان زمانی كه انسان زندگی گروهی را آغاز و پدیده تقسیم كار را در شكل بسیار ابتدایی بین اعضا مقدر داشت به نوعی موضوع ارزیابی را مد نظر قرار داده است. در این دوران ارزیابی عملكرد به صورت ابتدایی وجود داشته است، به گونه ای كه افراد موفق نسبت به دریافت پاداش و احتمالا ترفیع مقام نائل می شدند. این شیوه ارزیابی تماما بر اساس قضاوت های ذهنی و شخصی مسئول صورت می گرفته كه به صورت كلی و در غالب عباراتی همچون خوب و بد بیان می شد.

 

 

همگام با گذر زمان و پیچیده تر شدن وظایف و مشخص شدن هر چه بیشتر انتظارات و خواسته ها، ارزیابی عملكرد نیز در جهت تطابق و هماهنگی مسیر رشد و تكامل خود را پیمود.نظام ارزیابی به صورت گسترده چه در سطح فردی و چه در سطح سازمانی از سال 1800 میلادی در اسكاتلند توسط رابرت اون در صنعت نساجی مطرح شد. استفاده از چوب در رنگ های مختلف به منظور رد یا قبول كالاهای تولید شده در واقع ارزیابی از كیفیت و ستاده سازمان بوده است، رنگ سفید نماد عملكرد عالی، رنگ زرد نماد عملكرد خوب، رنگ آبی نماد عملكرد متوسط و رنگ سیاه نماد عملكرد بسیار بد در خصوص كارایی و عملكرد فرد و نهایتا سازمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. فرایند ارزیابی عملكرد در سالهای اخیر نسبت به گذشته آن به مراتب راه تكامل و پیشرفت را پیموده است، در واقع همگام و همسو با توسعه و تكامل اندیشه های مدیریت در قالب مكاتب مدیریت، فرایند، ماهیت و كارآمدی آن نیز توسعه پیدا كرده است

 

 

به عنوان مثال می توان به ارزیابی كاركنان، ارزیابی مدیریت و تغییر و توسعه شاخص های ارزیابی در قالب ارائه اصول عام و مبانی مستدل برای ارزیابی سازمان ها تا مدیریت كیفیت فراگیر نیز اشاره نمود از این رو دامنه قلمرو استفاده از ارزیابی عملكرد به تمام ابعاد و جهات فعالیت های انسانی و سازمانی كشیده شده است و در حقیقت امروزه مباحث و موضوعاتی كه در جدیدترین عرصه های علمی مطرح می شوند به گونه مستقیم و یا غیر مستقیم به ارزیابی عملكرد مرتبط می شود. چرا كه هر یك از مفاهیم، فنون و شیوه های نوین علمی در راستای كاركرد هر چه بهتر سازمان ها جهت تحقق فلسفه وجودی و دستیابی به اهداف تدوین شده صورت می گیرد و از آنجا كه محور اصلی ارزیابی عملكرد بررسی میزان مطلوبیت این كاركردها می باشد، لذا تمام موضوعات و عناوین مدیریتی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم به ارزیابی عملكرد مربوط می شود.(صمدی ، 1382، ص 111)

 

 

 

2-2-10) ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد:

بهبود مستمر عملکرد سازمانها ، نیروی عظیم هم افزایی ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه وایجاد فرصت های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و موسسات تلاش جلو برنده ای را در این مورد اعمال می کنند.

 

 

لرد کلوین[1] فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازه گیری می گوید:”

هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت می کنیم اندازه گرفته و درقالب اعداد و ارقام بیان نماییم می توانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی می دانیم . در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده وهرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید.”

علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است .هر چه را که نتوانیم اندازه گیری کنیم نمی توانیم کنترل کنیم وهرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکان پذیر نخواهد بود.(رحیمی،1385،ص42)

 

عملکرد مناسب و اثر بخش کارکنان یکی از کلیدهای موفقیت سازمان هاست، عملکرد خوب به معنی بهره وری، کیفیت، سود آوری و مشتری مداری است. به همین دلیل است که سازمان های موفق جهان، تلاش می کنند تا عوامل موثر بر عملکرد و رفتار کارکنان را شناسایی و مدیریت کنند و به این توفیق دست پیدا نمایند که با فراهم کردن این عوامل، بر عملکرد کارکنانشان ( هم از نظر میزان و هم از نظر کیفیت) بیفزایند

برخی از اندازه گیری های که اخیرا در بعضی کشورها و شرکت ها انجام شده نشان می دهد که هنوز ظرفیت بلااستفاده زیادی در منابع انسانی سازمان ها وجود دارد که می توان آنها را از طریق مدیریت عملکرد فعال کرد و به کار گرفت، برای مثال بر اساس اطلاعات مطرح شده در سی و پنجمین کنفرانس جهانی مدیریت منابع انسانی ( لیسبون 2004 ) فقط 17 در صد از کارکنان انگلیسی با استفاده از همه توان و ظرفیت های خود کار می کنند و یا بر اساس اطلاعات ارائه شده از موسسه نگرش سنجی گالوپ سالانه بیش از 382 میلیارد دلار هزینه به اقتصاد آمریکا تحمیل می شود چرا که درصد قابل توجهی از کارکنان عملکردهای مطلوب ندارند و این عملکردها و رفتارهای نامطلوب و غیر رضایت بخش به کاهش بهره وری و کیفیت، از دست رفتن سهم بازار، دوباره کاری و اتلاف منابع و نارضایتی مشتریان و سایر ذینفعان می انجامد. علیرغم آنکه در سازمان های کشور ما، مطالعه علمی و قابل اتکائی در مورد عملکرد کارکنان انجام نشده است اما اطلاعات اجمالی در مورد روند بهره وری منابع انسانی حاکی از آن است که ظرفیتهای استفاده نشده زیادی در این حوزه وجود دارد که باید آنها را مدیریت کرد و به کار گرفت

 

تعریف مدیریت عملکرد
امروزه نقش منایع انسانی با تغییرات زیادی مواجه شده است. تمرکز استراتژی های این بخش به سمت استراتژی کلان سازمانی رفته و بعبارت دیگر استراتژی های منابع انسانی همسو با استراتژی های کلان شرکت شده است. لذا منابع انسانی تلاش می کند تا مدیریت عملکرد کارکنان را بهبود دهد. به آنها انگیزه می دهد تا در فرایند های برنامه ریزی و تصمیم گیری سازمان مشارکت داشته باشند.

 

 

همه فعالیت های اصلی منابع انسانی در راستای توسعه عملکرد مدیران و انگیزش کارکنان می باشد. می توان گفت که نقش منابع انسانی از ارزیابی به تسهیل کننده و توانمندساز و تبدیل به نقطه عطف سازمان در رقابت با دیگر سازمان ها شده است. فعالیت هایی مانند هدف گذاری، ارزیابی پیوسته پیشرفت کارکنان، دریافت بازخوردها، پیاده سازی برنامه های توسعه کارکنان و طراحی سیستم پاداش دهی از جمله وظایف مدیران عملکرد هستند.

فرایند مدیریت عملکرد کارکنان با ورود یک کارمند به سازمان شروع و با ترک سازمان پایان می یابد. مدیریت عملکرد یک سیستم نظام مند می باشد که عملکرد کلی سازمان با بهبود عملکرد افراد در یک چارچوب تیمی بهبود می یابد. همچنین ابزاری برای رسیدن به تعالی سازمانی، ایجاد ارتباطات موثر، تعریف نقش ها در چارچوب شایستگی مورد نیاز و تدوین معیارهای دست یافتنی می باشد.براساس تحقیقات آرمسترانگ و بارون (Armstrong and Baron, 1998)، مدیریت عملکرد یک رویکرد استراتژیک و یکپارچه است که برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیز در سازمان، عملکرد را بهبود و قابلیت های تیمی و فردی را توسعه می دهد.

 

 

 

فرایند مدیریت عملکرد
اصطلاح مدیریت عملکرد کارکنان در ابتدای ۱۹۸۰، زمانی که برنامه های مدیریت کیفیت جامع برای دستیابی به استانداردها عالی و عملکرد کیفیت به اوج خود رسید، محبوب شد. ابزارایی مانند طراحی شغل، توسعه رهبری، آموزش و سیستم های پاداش دهی در چارچوب جامع جدید در کنار فرایند ارزیابی عملکرد سنتی توسعه یافت. مدیریت عملکرد یک فرایندی پیوسته است که بین سرپرستان و کارکنان در کل سال در جریان است. یک سیستم مدیریت عملکرد شامل بخش های زیر می شود:

تشریح صریح شغل و برنامه های عملکرد کارکنان.
گزینش افراد مناسب با بکارگیری یک فرایند گزینش مناسب.
شناسایی نیازها و استانداردهای عملکرد، اندازه گیری نتایح و بهره وری کلی.
مدیریت پیوسته ارزیابی عملکرد و دریافت بازخوردها در طول دوره.
شناسایی نیازهای آموزشی و توسعه ای با اندازه گیری نتایج بدست آمده.
اجرا برنامه های توسعه کارکنان.
برگزاری نشست های فصلی برای توسعه عملکرد و ارزیابی عملکرد کارکنان براساس برنامه های عملکرد.
طراحی سیستم های پاداش و جبران خدمت موثر برای شناسایی کارکنان برتر.
پشتیبانی از توسعه مسیر شغلی کارکنان.
درک علت ترک کارکنان و در نتیجه مدیریت خروج از سازمان.

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم:
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد  13
چارچوب نظری مدیریت عملکرد
عملکرد
2-2-1)مقدمه52
2-2-2)ارزیابی عملکرد52
2-2-3)تشریح مفهوم عملکرد سازمانی56
2-2-4)مدیریت عملکرد57
2-2-5)یکپارچگی  مدیریت عملکرد57
2-2-6)هدف ازمدیریت عملکرد58
2-2-7)ماهیت مدیریت عملکرد58
2-2-8)حیطه مدیریت عملکرد58
2-2-9)سیرتحول و تطور ارزیابی عملکرد59
2-2-10)ضرورت واهمیت ارزیابی عملکرد59
2-2-11) دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد60
2-2-12)دیدگاه های بررسی عملکرد62
2-2-13)مولفه های مدیریت عملکرد63
2-2-14)مراحل طراحی نظام ارزیابی عملکرد64
2-2-15)دلایل نیاز سازمان ها به انجام ارزیابی عملکرد68
2-2-16)معیارهایی برای سنجش عملکرد68
2-2-17)انواع ارزیابی69
2-2-18)عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی71
2-2-19)فنون و روش های ارز یابی72
2-2-20)فرایند ارزیابی عملکرد79
2-2-21)زمانبندی ارزیابی عملکرد82
2-2-22)رده های ارزیابی مختلف یک سازمان82
2-2-23)ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد مناسب83
2-2-24)مشکلات مربوط به اندازه گیری عملکرد85
2-2-25)ده اشتباه مدیران هنگام ارزیابی عملکرد85
2-2-26)هفت اشتباهی که کارکنان هنگام ارزیابی عملکرد به با آن دچار می شوند86
2-2-27)فرایند بهبود عملکرد87
2-2-28)ارزیابی کارآمد87
2-2-29)کاربرد های ارزیابی عملکرد88
2-2-30)معرفی نرم افزارها89
 پیشینه پژوهش مدیریت عملکرد
2-2-1- تحقیقات داخلی
2-4- جمع بندی
منابع و مأخذ
6-1- منابع فارسی
6-2- منابع انگلیسی
 

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان شبكه های بی سیم و امنیت در آن همراه با 92 صفحه اسلاید

پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان شبكه های بی سیم و امنیت در آن همراه با 92 صفحه اسلاید PAN پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان شبكه های بی سیم و امنیت در آن شبکه بلوتوث پایان نامه…

مبانی نظری ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران

مبانی نظری ارزیابی بهره مندی از مدیریت دانش در تصمیم گیران مدیران نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس مبانی نظری جایگاه مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس…

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع نحوه معامله اوراق بهادار (ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع نحوه معامله اوراق بهادار (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل چهارم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش…

مدل های زنجیره تامین چابک و بررسی شاخص ها و عناصر آن

مدل های زنجیره تامین چابک و بررسی شاخص ها و عناصر آن کلمات کلیدی : عناصر زنجیره تامین چابک شاخص ها زنجیره تامین چابک مدل های زنجیره تامین چابک بسترسازی چابکی در میان زنجیره تامین ماهیت زنجیره تامین چابک پایان…

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های ‏اطلاعاتی سلامت

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان مهندسی مجدد نرم افزاری فرایند کسب و کار در بهداشت و درمان در ارتباط با سیستم های ‏اطلاعاتی سلامت همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان بر مبنای رویکرد ترکیبی DEA و شبکه عصبی ارزیابی عملکرد با DEA مبانی نظری ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی…

پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش

پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روانی کارمندان پایان نامه سلامت روانی کارکنان پایان نامه سلامت روانی کارکنان ارتش پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه های سلامت روان پایان نامه درباره سلامت روانی موضوع…

پاورپوینت تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار بدهی

پاورپوینت تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار بدهی کلمات کلیدی : پاورپوینت تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار بدهی تحقیق تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار بدهی شیوه‌های تأمین مالی صکوک طبقه‌بندی اوراق بهادار مالی اسلامی کارکرد…

آثار و عوامل موثر بر رضایت شغلی و تعیین مولفه ها و ابزارهای اندازه گیری رضایت شغلی 

آثار و عوامل موثر بر رضایت شغلی و تعیین مولفه ها و ابزارهای اندازه گیری رضایت شغلی  عوامل موثر بر رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی نظریه های رضایت شغلی کارکنان نظریه های مختلف در مورد رضایت شغلی مدل ها…

طراحی پایدارساز سیستم قدرت برای ژنراتور القایی دو تغذیه در سیستم قدرت

طراحی پایدارساز سیستم قدرت برای ژنراتور القایی دو تغذیه در سیستم قدرت توربین بادی ژنراتور القایی دو تغذیه پایدار ساز سیستم قدرت کنترلر اندازه و زاویه شار طراحی پایدارساز سیستم قدرت همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز…

بررسی شرکت در جرم با تاکید بر قتل عمد در حقوق کیفری و قوانین جزائی ایران و مصر

بررسی شرکت در جرم با تاکید بر قتل عمد در حقوق کیفری و قوانین جزائی ایران و مصر شرکت در جرم شرکت در قتل عمد دانلود پایان نامه شرکت در جرم دانلود پایان نامه شرکت در قتل عمد مجازات شرکت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود 46 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود 46 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مولفه های ابراز وجود مبانی نظری مولفه های ابراز وجود پیشینه تحقیق مولفه های ابراز وجود پیشینه داخلی مولفه های ابراز وجود…

بررسی ویژگی ها و نظریه های شخصیت

بررسی ویژگی ها و نظریه های شخصیت نظریه های شخصیت انواع نظریه های شخصیت ویژگی های شخصیت شاخص های شخصیت نظریه های شخصیت یونگ نظریه های شخصیت عاملی آیزنک نظریه های شخصیت عاملی شخصیتی نئو دانلود تحقیق نظریه های شخصیت…

پاورپوینت بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق

پاورپوینت بررسی مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق پاورپوینت مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق تحقیق مديريت تعارض و تصميم گيري خلاق تعارض در سازمان نظريه سنتي تعارض تعارض مخرب نظريه رفتاري تعارض تعارض سازنده ريشه هاي تعارض انواع تعارض…

پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی

پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت فصل دوم کتاب حسابداری مدیریت دکتر رهنمای رودپشتی مدیریت هزینه و هزینه یابی به…

پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک

پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب و چابک کلمات کلیدی : پرسشنامه زنجیره تامین ناب پرسشنامه زنجیره تامین چابک پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین ناب پرسشنامه استراتژی های زنجیره تامین چابک پرسشنامه الگوهای ناب و چابک در زنجیره تامین پرسشنامه…

بررسی ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو

بررسی ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو ویدیوآرت ویژگیهای ویدیوآرت تاثیر هنر اجرا بر ویدیو بررسی ویژگیهای ویدیوآرت و تاثیر هنر اجرا بر ویدیو دانلود پایان نامه ویدیوآرت دانلود پایان نامه تاثیر هنر اجرا بر ویدیو دانلود پایان…

دانلود گزارش کارآموزی مهندسی نفت با عنوان نمک زدایی

دانلود گزارش کارآموزی مهندسی نفت با عنوان نمک زدایی عملیات نمک زدایی بهره برداری نفت و گاز وظایف مهندس بهره بردار دانلود گزارش کارآموزی نفت دانلود گزارش کارآموزی مهندسی نفت وظایف مهندس بهره بردار و وسایل سر چاهی دانلود گزارش…

کتاب معادلات ساختاری

کتاب معادلات ساختاری کلمات کلیدی : کتاب معادلات ساختاری A First Course in Structural Equation Modeling رفتن به سایت اصلی کتاب معادلات ساختاری A First Course in Structural Equation Modeling به تعداد 174 صفحه pdf به زبان اصلی Contents Preface…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت معنوی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سلامت معنوی مبانی نظری سلامت معنوی پیشینه تحقیق سلامت معنوی پیشینه داخلی سلامت معنوی پیشینه خارجی سلامت معنوی پیشینه پژوهش سلامت معنوی پیشینه نظری سلامت معنوی…

پرسشنامه تحلیل محیطی تعاون مسکن با استفاده از روش tows و PNA

پرسشنامه تحلیل محیطی تعاون مسکن با استفاده از روش tows و PNA پرسشنامه تحلیل محیطی پرسشنامه تحلیل محیطی تعاون مسکن پرسشنامه تحلیل محیطی تعاون مسکن کارکنان توزیع برق پرسشنامه تحلیل محیطی تعاون مسکن با روش tows پرسشنامه تحلیل محیطی تعاون…

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی

گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی موتورهای جت صنایع هواپیمایی موتورهای توربینی قسمتهای مختلف موتور جت دانلود گزارش دوره کارآموزی شرکت صنایع هواپیمایی صنعت ساخت موتورهای توربینی دانلود گزارش دوره کارآموزی خرید گزارش دوره کارآموزی انجام…

پروپوزال ارزیابی و انتخاب بهترین تراکم بوته گندم دوروم برای حداكثر عملكرد در سطوح مختلف تنش کم آبی

پروپوزال ارزیابی و انتخاب بهترین تراکم بوته گندم دوروم برای حداكثر عملكرد در سطوح مختلف تنش کم آبی گندم دوروم تنش خشکی سطوح مختلف تنش کم آبی بهترین تراکم بوته گندم دوروم بهترین تراکم بوته گندم دوروم در تنش خشکی…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازه بهزیستی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازه بهزیستی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازه بهزیستی مبانی نظری سازه بهزیستی پیشینه تحقیق سازه بهزیستی پیشینه داخلی سازه بهزیستی پیشینه خارجی سازه بهزیستی پیشینه پژوهش سازه بهزیستی پیشینه نظری…

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی)

پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 (گزارش عملکرد مالی) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 دانلود پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره شش دانلود رایگان پاورپوینت…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *