مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

ابعاد و مدل های مختلف فرسودگی شغلی

ابعاد و مدل های مختلف فرسودگی شغلی کلمات کلیدی : ابعاد فرسودگی شغلی نشانه هاي فرسودگي شغلي تعاريف مختلف فرسودگي شغلي مدل های مختف فرسودگی شغلی روشهاي مقابله با فرسودگي شغلي رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی پایان نامه فرسودگی…

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش

مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش دانلود مبانی نظری زیرساختهای مدیریت دانش پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت دانش ادبیات نظری زیرساختهای مدیریت دانش فصل دوم پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش مبانی نظری و پیشینه تحقیق زیرساختهای مدیریت…

اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180m/s

اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر خاک رسی نرم با موج برشی 180m/s بزرگنمایی زلزله اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله خاک رسی نرم با موج برشی 180ms اثر ساختگاه در طراحى سازه هاى مقاوم اثر ساختگاه بر بزرگنمایی زلزله بر…

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی پالایشگاه های گاز کشور

ارزیابی عملکرد و رتبه بندی پالایشگاه های گاز کشور ارزیابی عملکرد با DEA پایان نامه ارزیابی عملکرد در پالایشگاه گاز ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد پالایشگاه گاز با تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد…

پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری با موضوع تعلیم و تربیت حرکتی

پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری با موضوع تعلیم و تربیت حرکتی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل پنجم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی…

بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها

بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها یارانه عدالت توزیعی پرداخت نقدی هدفمند‏سازی عدالت اجتماعی بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع مفاهیم ریسك و بازده (ویرایش جدید)

پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت سرمایه گذاری چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش با موضوع مفاهیم ریسك و بازده (ویرایش جدید) دانلود پاورپوینت فصل پنجم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه دکتر تهرانی و دکتر نوربخش…

بررسی ابعاد اخلاق کاری و اهمیت آن

بررسی ابعاد اخلاق کاری و اهمیت آن کلمات کلیدی : ابعاد اخلاق کاری اخلاق کار در ایران پایان نامه اخلاق کاری انواع اخلاق در سازمانها عوامل موثر بر رعایت اخلاق کاری اهمیت و ضرورت پرداختن به اخلاق کاری رفتن به…

واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی

واکاوی مقام زن در ترانه های محلی لری و ترکی جایگاه زن درترانه های محلی بررسی ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی مقام زن در ترانه های محلی لری مقام زن در ترانه های محلی ترکی دانلود…

بررسی روشهای خاتمه قرارداد اختیار معامله

بررسی روشهای خاتمه قرارداد اختیار معامله پایان نامه قرارداد اختیار معامله تعریف قرارداد اختیار معامله قرارداد اختیار معامله چیست؟ مفهوم قرارداد اختیار معامله سقوط قرارداد اختیار معامله خاتمه قرارداد اختیار معامله درون بازار بورس روشهای خاتمه قرارداد اختیار معامله رفتن…

الگوی نهادینه سازی اخلاق و اخلاق حرفه ای و جایگاه راهبردی آن در سازمان

الگوی نهادینه سازی اخلاق و اخلاق حرفه ای و جایگاه راهبردی آن در سازمان کلمات کلیدی : سطوح سیستم اخلاقی تحلیل مفهوم اخلاق سازمان مدیریت اخلاق در سازمان مدل های اخلاق سازمانی ابعاد و مدل های اخلاق حرفه ای تحویلی…

پروپوزال مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی

پروپوزال مطالعه تطبیقی عوامل موثر بر حس تعلق مکانی در سکونتگاه‌های رسمی و غیررسمی کلمات کلیدی : حس تعلق مکان سکونتگاه های غیررسمی پروپوزال حس تعلق مکان بررسی ابعاد حس تعلق مکانی پروپوزال عوامل موثر بر حس تعلق مکانی مطالعه…

گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان

گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی معماری با عنوان فناوری نانو در صنعت ساختمان تاریخچه نانو فناوری نانو فناوری نانو در صنعت ساختمان کاربرد مواد نانو ساختار در صنعت بتن نانو تکنولوژی چیست؟ دانلود گزارش كار آموزی رشته نقشه كشی…

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی 56 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی 56 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ساختار سازمانی مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه تحقیق ساختار سازمانی پیشینه داخلی ساختار سازمانی پیشینه خارجی ساختار سازمانی پیشینه پژوهش ساختار سازمانی پیشینه…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی طلاق عاطفی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی طلاق عاطفی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه طلاق عاطفی مبانی نظری طلاق عاطفی دانلود مبانی نظری طلاق عاطفی پیشینه تحقیق طلاق عاطفی دانلود پیشینه تحقیق طلاق عاطفی پیشینه داخلی طلاق عاطفی پیشینه خارجی…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش معنوی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی هوش معنوی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هوش معنوی مبانی نظری هوش معنوی پیشینه تحقیق هوش معنوی پیشینه داخلی هوش معنوی پیشینه خارجی هوش معنوی پیشینه پژوهش هوش معنوی پیشینه نظری هوش معنوی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی 43 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بازاریابی داخلی مبانی نظری بازاریابی داخلی پیشینه تحقیق بازاریابی داخلی پیشینه داخلی بازاریابی داخلی پیشینه خارجی بازاریابی داخلی پیشینه پژوهش بازاریابی داخلی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 3 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی کرمی

پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی کرمی کلمات کلیدی : پرسشنامه راهبردهای یادگیری دانلود پرسشنامه راهبردهای یادگیری پرسشنامه راهبردهای یادگیری کرمی پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی پرسشنامه راهبردهای یادگیری فراشناختی پرسشنامه راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی رفتن به سایت اصلی تفسیر…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی 68 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت محلی 68 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری مشارکت محلی پیشینه مشارکت محلی پیشینه تحقیق مشارکت محلی مبانی نظری پژوهش مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه مشارکت محلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مشارکت…

خلاصه کامل کتاب تاریخ شهر و شهرنشینی اروپا تالیف جهانشاه پاکزاد

خلاصه کامل کتاب تاریخ شهر و شهرنشینی اروپا تالیف جهانشاه پاکزاد خلاصه کامل کتاب تاریخ شهر و شهرنشینی اروپا تالیف جهانشاه پاکزاد رفتن به سایت اصلی خلاصه کامل کتاب تاریخ شهر و شهرنشینی اروپا تالیف جهانشاه پاکزاد به همراه سوالات…

پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری

پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب اصول و مبانی تربیت بدنی و ورزش تألیف احمد آذربانی و رضا کلانتری با موضوع بازی…

بررسی وجود شاخص های آزادی و نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران

بررسی وجود شاخص های آزادی و نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران رقابتهای حزبی در ایران نهادمندی در رقابتهای حزبی در ایران وجود شاخص های آزادی در رقابتهای حزبی حزب در رقابت سیاسی آسیب شناسی احزاب سیاسی دانلود پایان نامه…

تحلیل پوششی داده ها و شاخص مالم کوئیست

تحلیل پوششی داده ها و شاخص مالم کوئیست تحلیل پوششی داده ها شاخص مالم كوئیست  تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها تحلیل پوششی داده‌ها مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده‌ها تحقیق تحلیل پوششی داده ها تحقیق مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده ها رفتن…

فلسفه مرگ دراسلام

فلسفه مرگ دراسلام دانلود مقاله فلسفه مرگ دراسلام مرگ جسمانیه الحدوث جدا شدن دائمی روح سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام و پایان نامه رشته فقه و معارف اسلامی خرید پایان…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *