مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر 71 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه یادگیری مادام العمر
مبانی نظری یادگیری مادام العمر
پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر
پیشینه داخلی یادگیری مادام العمر
پیشینه خارجی یادگیری مادام العمر
پیشینه پژوهش یادگیری مادام العمر
پیشینه نظری یادگیری مادام العمر
ادبیات نظری یادگیری مادام العمر
چارچوب نظری یادگیری مادام العمر

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق یادگیری مادام العمر می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری یادگیری مادام العمر تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق یادگیری مادام العمر در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

2-2-3- یادگیری مادام العمر 

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 

رابرت مارزانو(1997)،  پیشگام طرح الگوی ابعاد یادگیری،  بر این باور است كه راهبردهای پیشنهادی در مورد هر یك از ابعاد یادگیری،  برای ساماندهی یادگیری یادگیرندگان پیش دبستانی تا پایان دوره متوسطه قابل استفاده اند.  رادمنش (1382) به ویژگی های این ابعاد پرداخته است :

 

 

 

 

نگرش و ادراكات :

 نگرش ها و ادراكات،  تجربه روزانه ما را تعیین می كنند.  برخی نگرش ها به صورت مثبت و برخی دیگر به صورت منفی بر یادگیری اثر می گذارند.  نگرش های مثبت،  یادگیری را ارتقا می دهند و نگرش های منفی سبب افت یا كاهش یادگیری می شوند.  معلمان موفق و اثر گذار،  به نگرش های موجود یادگیرنده توجه نشان می دهند و درسهای خود را به منظور پرورش نگرش ها و ادراك مثبت در او تنظیم می كنند.  ایجاد نگرش مثبت نسبت به فضای كلاس و تكالیفی كه به یادگیرنده محول می شود،  اساس بعد یكم یادگیری را تشكیل می دهند.  دانش آموز نیاز دارد از سوی معلم و همكلاسی های خود پذیرفته شود.  برقراری ارتباط با دانش آموز،  گفت و گوی غیر رسمی و دوستانه با او درباره علایقی كه دارد و بها دادن به خواست های او،  زمینه دستیابی به مقاصد بعد یكم یادگیری یا بعد نگرش و ادراكات را فراهم می سازد.  

 

 

 

حتی با تماس چشمی ساده،  با هركدام از دانش آموزان می توان در ایجاد فضای مثبت كلاس تأثیر گذاشت.  شایسته است،  معلم به تفاوت های فردی دانش آموزان،  توجه خاص نشان دهد.  در این صورت،  دانش آموزان احساس راحتی و ایمنی را در كلاس درس تجربه می كنند.  این آسایش و ایمنی باید در همه زمینه های جسمانی،  روانی،  ارتباطی،  تعاملی و . . .  ایجاد شود.  كمك به دانش آموزان برای پرورش نگرش مثبت در آن ها بر ارائه درس به آنان اولویت دارد.  ایجاد حس و تجربه ایمنی در جریان تحصیل،  نخستین گام تداوم موفقیت در پرورش نگرش مثبت در دانش آموزان است.  دانش آموزان باید احساس كنند،  می توانند از عهده تكالیف تعیین شده بر آیند.  معلم با تدارك بازخورد یا اطلاعات مربوط به نحوه عمل دانش آموزان،  میتواند بر تفكر آنان اثر مطلوبی بگذارد و آنان را به ادامه كار ترغیب كند.  تدریس و استفاده از گفتارهای مثبت و همچنین تقسیم تكالیف به چند بخش ساده تر،  به دانش آموزان این اطمینان را می بخشد كه قابلیت و توانایی انجام تكالیف را دارند.  

 

 

 

 

كسب و تلفیق دانش :

امكان دارد برخی بر این باور باشند كه یادگیری ،  فرآیند انفعالی دریافت اطلاعات است.  از این چشم انداز،  تدریس را باید فرآیند انتقال دانسته ها به یادگیرندگان تعریف كرد.  در چنین فرآیندی،  معلم از دانش آموزی به دانش آموز دیگر سر می زند و ذهن یا مغز او را از اطلاعات مربوط به درس آكنده می كند.  وقتی یك درس به خوبی تدریس شد،  همه دانش آموزان دانشی همسان پیدا خواهد كرد.  اما،  دیدگاه جدیدی نیز درباره یادگیری به وجود آمده است.  این دیدگاه جدید بر مبنای تحقیقات و نظریه های روان شناسی شناختی بنا شده است.  روان شناسان شناختی یادگیری را فرآیند تعاملی ساخت معنا از سوی یادگیرنده می دانند.  ساخت معنا بر مبنای اطلاعات دریافتی از موقعیت های یادگیری و ایجاد ارتباط بین این اطلاعات با اطلاعات پیشین،  برای تولید دانشی جدید،  صورت می گیرد.  پیش دانسته ها و تجربه های قبلی ذخیره شده در حافظه بلند مدت،  می توانند در موقعیت جدید یادگیری به صورت تعاملی عمل كنند. 

 

 

 

 

 پیوند زدن دانش قبلی با آنچه می آموزیم،  از جمله فعالیت های فكری است كه هنگام كسب دانش جدید به كار گرفته می شود.  وقتی درك اولیه ای از اطلاعات داریم،  امكان شكل دهی به آنها فراهم می شود.  اما دریافت اولیه از اطلاعات،  به ندرت كاملاً درست یا كامل است،  از این رو،  برای درك و فهم درست و كامل اطلاعات،  باید بارها آنها را بررسی كرد،  بسط داد و كارایی آن ها را سنجید.  اگر یادگیرنده ای درگیر چنین فرآیندی نشود و شخصاً به سازماندهی اطلاعات و شكل دهی به فرایند یاد گیری نپردازد،  درك  و فهم او غالباً ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند.  روشن است كه پیوند دادن پیش دانسته ها با اطلاعات جدید كافی نیست.  یادگیری اثربخش،  نیاز به تحلیل عمیق تر اطلاعات جدید دارد و تحلیل اطلاعات جدید،  امكان سازماندهی آن ها را به وجود می آورد.  سرانجام آن كه،  دریافت و تلفیق (درهم تنیدن) ابتكاری دانسته ها و درونی كردن اطلاعات،  شیوه ایست كه كاربرد اطلاعات را در مواقع مورد نیاز آسان تر می سازد.  

 

 

 

پس،  كسب و در هم تنیدن دانش،  كابرد پیش دانسته ها برای معنا دار كردن اطلاعات جدید و جذب اطلاعات برای ایجاد امكان كاربرد نسبتاً‌ ساده اطلاعات را در بر می گیرد.  

هر یاد گیرنده،  دست كم به دو نوع دانش دست می یابد.  یكی دانشی بیانی و دیگری دانش روشی.  دانش بیانی ناظر به چیزهایی است كه یادگیرنده می داند یا می فهمد و دانش روشی،  مربوط به چیزهایی است كه یادگیرنده قادر به انجام یا كاربرد آنهاست.  مراحل دانش بیانی و آنچه برای موفقیت یادگیرنده ضرورت دارد،  عبارتند از ساختن معنا (معنا سازی)،  سازماندهی و ذخیره سازی اطلاعات.  شیوه های معنا سازی ناظرند بر وا داشتن یادگیرنده به تجربه محتوا با استفاده از حواس خود كه روشن می كند آنچه را یادگیرنده می داند یا می خواهد بداند و آنچه را یاد گرفته است،  روشن می كند.  سازمان دهنده های گرافیكی و انواع نمودارهای تصویری،  روش های مناسبی هستند كه دانش آموزان می توانند به كمك آنها دانسته های خود را سازماندهی كنند.  استفاده از انواع یاد یارها برای ذخیره سازی دانش،  سبب می شود دانش آموزان اطلاعات را به ساده ترین وجه به یاد بسپارند.  مراحل كسب و تلفیق دانش روشی در برگیرنده ساخت الگوها، ‌ شكل دهی و درونی سازی است.  

 

 

 

 

اصلاح و بسط دانش:

دانش به صورت ایستا باقی نمی ماند،  حتی زمانیكه آن را تا سر حد تسلط می آموزیم.  اگر فرایند یادگیری را ادامه دهیم،  آنچه را كه می دانیم اصلاح می كنیم و بسط می دهیم.  یادگیرندگان باید بدانند كه دانش جدید به آنها كمك می كند بیش تر از پیش درك كنند،  ارتباطات جدیدی به وجود آورند معناهای جدیدی بیافریند.  به بینش جدیدی برسند و كژ فهمی هایشان را روشن و اصلاح سازند.  این نوع دانش تا حدودی از نظر ماهیتی پیچیده است.  هشت فرایند استدلالی پیچیده زیر در بعد سوم یادگیری مورد توجه هستند:  مقایسه كردن،  طبقه بندی كردن ،  انتزاع كردن،  استدلال استقرایی، استدلال قیاسی،  جلب حمایت ،  تحلیل شیوه جلب حمایت ،  تحلیل چشم اندازها .  درك و فهم یك موضوع به داشتن تجربه یا تجربه هایی در حافظه بلند مدت بستگی دارد كه در تعامل با اطلاعات جدید عرضه شده در موقعیت یادگیری قرار می گیرد.  ارتباط دادن پیش دانسته ها با آنچه قصد داریم بیاموزیم،  اولین نوع تفكری است كه هنگام كسب دانش جدید انجام می دهیم.  یادگیری در یك جا ثابت نمی ماند،  یعنی ماهیتی پویا دارد.  آن گاه كه فهم اولیه ای از اطلاعات پیدا می كنیم به ناچار باید به آن شكل بدهیم.  تخمین اهمیت این جنبه از یادگیری دشوار است.  درك و فهم اولیه ما از یك مفهوم یا فرایند به ندرت پیش می آید كه كامل و صحیح باشد.  به همین خاطر ما باید بارها آن مفهوم یا فرآیند را بررسی كنیم از زاویه های متفاوتی به آن بنگریم به شرح و بسط آن بپردازیم و كارآیی ناكارامدیش را مشخص سازیم.  اگر یادگیرندگان مشخصاً در چنین سازماندهی و شكل دهی فرایند درگیر نشوند درك و فهم آنان ضعیف و حتی ناصحیح باقی خواهد ماند. 

 

 

 

 

 

كاربرد معنادار دانش :

دانشی را كسب می كنیم و مهارتی را در خود می پروانیم تا آن را به كار ببریم نوع تفكری كه برای كاربرد دانش نیاز داریم با نوع تفكر مورد نیاز برای اصلاح و بسط دانش ارتباط نزدیكی دارد كاربرد معنا دار دانش تفكری را می طلبد كه در طول زمان بسط یافته و دانش آموز به آن جهت داده باشد.  همچنین بر مسائل یا اموری واقعی متمركز شده باشد.  تكالیفی وجود دارند كه دانش آموز را در فراسوی آنچه به طور معمول انجام می دهد به چالش می كشند.  چنین چالشی،  زمینه را برای یادگیری عمیق تر آماده می سازد.  دانش آموزانی یافت می شوند كه فقط به تكمیل تكلیف تعیین شده می پردازند.  اما اگر تكلیف برای دانش آموز معنا دار باشد با انگیزه بیشتری به انجام آن می پردازد.  معلمان زمانی می توانند دانش آموزان را با تكالیف درگیر سازند كه آنها تا حدودی احساس كنند تكالیف تعیین شده با زندگی واقعیشان ارتباط دارد.  شش فرایند استدلالی زیر برای بعد چهارم یادگیری یعنی كاربرد معنادار دانش در نظر گرفته شده است:

 

تصمیم گیری ، حل مساله،  ابداع ، جستار تجربی / بررسی تجربی،  بررسی نظری ،  تحلیل سیستم دانشی كه یادگیرندگان به كار می برند می تواند بیانی یا روشی باشد زمانی كه دانش آموز با كاربرد این نوع دانش روبروست،  باید پیش دانسته خود را جست و جو كند.  او باید بتواند آموخته های خود از برنامه درسی را به كار برد و نشان دهد كه به موضوع تدریس شده تسلط یافته است.  

 

 

 

 

 

عادت های ذهنی :

 عادت های ذهنی ما بر هر كاری كه انجام می دهیم،  اثر می گذارند.  عادت های نامطلوب ذهنی سبب یادگیری ضعیف می شوند.  حتی یادگیرندگان ماهر هم اگر به پرورش عادت های ذهنی مطلوب در خود نپرداخته باشند،  چندان موفق نخواهند بود.  عادت های ذهنی زمینه فرایند یادگیری را  می سازند.  اگر دانش آموزان عادت های ذهنی خلاقانه ای داشته باشند،  هنگام مواجهه با تكالیف،  درس را بیش از پیش یاد می گیرند.  عادت های ذهنی پرورش یافته به یادگیرهای آتی دانش آموزان هم كمك می كنند،  زیرا آنان خواسته یا نخواسته به موقعیت های گوناگونی بر می خورند.  عادت های ذهنی خلاق و ثمر بخش دانش آموزان را یاری می كنند.  قابلیت مطلوب خود را افزایش دهند و به یادگیرنده ای مادام العمر تبدیل شوند.  عامل بسیار مهم در ارتقای عادت های ذهنی ثمر بخش،  وجود كلاس های درس با فضای روانی مثبت و محیطی ایمن و راحت است.  بنابراین از وظایف معلمان است كه زمینه پرورش عادت های ذهنی ثمربخش را فراهم می سازند.  اگر معلم،  مهارت های تفكر انتقادی،  مهارت های تفكر خلاق و مهارت های تفكر خود نظم جویانه را در دانش آموزان پرورش دهد،  در واقع عادت های ذهنی مطلوبی را در آنها ایجاد كرده است.  

 

 

 منبع:فروشگاه ساز فایلینا

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم

مبانی نظری در زمینه یادگیری مادام العمر

2-2-3- یادگیری مادام العمر 22

2-2-3-1-ابعاد یادگیری 22

2-2-3-2- رویکرد دانشجویان نسبت به یادگیری 28

2-2-3-3- سبک های یادگیری 32

2-2-3-4-یادگیری زدایی 38

جدول (2-3) انواع یادگیری زدایی 41

2-2-3-5- تعریف یادگیری مادام العمر 41

2-2-3-6-مقایسه مدل یادگیری مادام العمر با یادگیری سنتی 45

جدول (2-5) مقایسه بین مدل یادگیری مادام العمر و یادگیری سنتی 45

2-2-3-7-ویژگی های یادگیری مادام العمر 46

2-2-3-8-شایستگی های مورد نیاز یادگیری مادام العمر در دانشجویان 47

2-2-3-9-ابعاد یادگیری مادام العمر 48

2-2-3-9-1-خود مدیریتی 48

2-2-3-9-2-یادگیری چگونه یادگیری 50

2-2-3-9-3-ابتکار و نوآوری 52

شکل شماره‌ی (2-4): یادگیری مادام العمر برای نوآوری اقتباس از (ریجو،  2008) 52

2-2-3-9-4-قابلیت جمع آوری اطلاعات 52

2-2-9-3-5-قابلیت تصمیم‌گیری 56

2-2-3-9-6- یادگیری خود تنظیمی 57

2-2-3-9-7-خود کنترلی 58

2-2-3-10- نقش آموزش عالی در یادگیری مادام العمر 60

2-4-پژوهش‌های کاربردی 66

2-4-2:پیشینه پژوهش ها در زمینه یادگیری مادام العمر 67

2-4-2-1-پژوهش های خارجی 67

2-4-2-2-:پژوهش های داخلی 67

2-5- جمع بندی و نتیجه‌گیری 69

منابع 73

منابع فارسی 73

منابع انگلیسی 79

 

مقاله کامل سیستمهای آبیاری

مقاله کامل سیستمهای آبیاری آبیاری سیستمهای آبیاری سیستم های توزیع آب دانلود مقاله کامل سیستمهای آبیاری سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقاله و تحقیق همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه مهندسی…

مدیریت انبار کالا

مدیریت انبار کالا انبار انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار کالا دانلود پایان نامه نحوه نگهداری کالا در انبار دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پایان نامه انبارداری رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه رشته…

بررسی مبانی و ادله فقهی مذاهب خمسه در مورد نماز جمعه

بررسی مبانی و ادله فقهی مذاهب خمسه در مورد نماز جمعه وجوب نماز جمعه در قرآن وجوب نماز جمعه در زمان غیبت وجوب تخییری نماز جمعه وجوب تعیینی نماز جمعه ادله وجوب نماز جمعه حکم وجوب نماز جمعه شرایط وجوب…

دانلود پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 42 سوالی

دانلود پرسشنامه استاندارد هوش معنوی 42 سوالی کلمات کلیدی : پرسشنامه هوش معنوی 42 سوالی پرسشنامه هوش معنوی مدیران پرسشنامه برای هوش معنوی پرسشنامه خودسنجی هوش معنوی دانلود پرسشنامه هوش معنوی پرسشنامه مقیاس هوش معنوی پرسشنامه هوش معنوی علی بدیع…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل 101 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل 101 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تحلیل رفتار متقابل مبانی نظری تحلیل رفتار متقابل پیشینه تحقیق تحلیل رفتار متقابل پیشینه داخلی تحلیل رفتار متقابل پیشینه خارجی تحلیل رفتار متقابل…

سوگیری های فرآیند پردازش اطلاعات در اضطراب اجتماعی

سوگیری های فرآیند پردازش اطلاعات در اضطراب اجتماعی سوگیری توجه  سوگیری تفسیر اضطراب اجتماعی مولفه های سوگیری توجه مدلهای سوگیری توجه سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی سوگیری تفسیر در اضطراب اجتماعی سوگیری توجه و اضطراب اجتماعی سوگیری توجه و اختلالات…

طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back

طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back سوئیچینگ Fly back سوئیچینگ فلای بک منبع تغذیه سوئیچینگ طراحی منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back طراحی و ساخت منبع تغذیه سوئیچینگ Fly back دانلود پروژه طراحی…

تحلیل آثار معامله با ابزار قمار در فقه و حقوق ایران

تحلیل آثار معامله با ابزار قمار در فقه و حقوق ایران معامله با ابزارآلات قمار آثار معامله با ابزارآلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در فقه جرم انگاری معامله با آلات قمار معامله با ابزارآلات قمار در حقوق آثار معامله…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کارآفرینی سازمانی تاریخچه کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش کارآفرینی سازمانی مبانی نظری در مورد کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق در مورد کارآفرینی سازمانی چارچوب…

بررسی لزوم ساختار سرمایه و تاثیر ساختار سرمایه صنعت بر ارزش شرکت

بررسی لزوم ساختار سرمایه و تاثیر ساختار سرمایه صنعت بر ارزش شرکت نسبت بدهی ساختار سرمایه بورس اوراق بهادار تهران تصمیمات تامین مالی شرکتها بررسی لزوم ساختار سرمایه تاثیر نسبت بدهی صنعت بر ارزش بازار شرکتها تاثیر ساختار سرمایه صنعت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز 127 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز 127 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز پیشینه داخلی ارزش ویژه برند سبز پیشینه خارجی ارزش ویژه برند سبز پیشینه پژوهش…

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش شخصی

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش شخصی کلمات کلیدی : مبانی نظری مدیریت دانش شخصی دانلود مبانی نظری مدیریت دانش شخصی پیشینه تحقیق مدیریت دانش شخصی دانلود پیشینه تحقیق مدیریت دانش شخصی پیشینه داخلی مدیریت دانش شخصی پیشینه خارجی مدیریت…

مبانی نظری ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام

مبانی نظری ارزیابی ارتباط مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملی ایلام مطالبات معوق مطالبات معوق بانک مطالبات معوق بانک ملی مدیریت ریسک اعتباری رابطه مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک اعتبارسنجی مشتریان بانک ارتباط مدیریت ریسک اعتباری…

پروپوزال پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی

پروپوزال پیش بینی تراوش در سد خاکی با مدل شبکه عصبی علل خرابی سدهای خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سد خاکی پیش بینی تراوش از بدنه سدهای خاکی با داده کاوی بکارگیری داده کاوی در پیش بینی تراوش از…

آثار قرارداد خريد دين در حقوق داخلی و تجارت بین الملل

آثار قرارداد خريد دين در حقوق داخلی و تجارت بین الملل خرید دین در امور بانکی آثار فاكتورينگ خريد دين آثار فورفيتينگ خريد دين آثار خريد دين نسبت به خريدار دين آثار قرارداد خريد دين نسبت به فروشنده دين  آثار قرارداد…

توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی با تکیه بر سرمایه اجتماعی

توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی با تکیه بر سرمایه اجتماعی کلمات کلیدی : سکونتگاه های غیررسمی پایان نامه اسکان غیر رسمی توسعه سکونتگاه های غیررسم پایان نامه سکونتگاه های غیررسمی توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی راهکارهای توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی…

پایان نامه سلامت روانی فرزندان

پایان نامه سلامت روانی فرزندان کلمات کلیدی : پایان نامه سلامت روان پایان نامه سلامت روانی پایان نامه روانشناسی سلامت پایان نامه های سلامت روان پایان نامه درباره سلامت روانی پایان نامه سلامت روانی کودکان پایان نامه سلامت روانی دختران…

پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد

پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد رفتن به سایت اصلی پاسخ تمرینات و مسائل تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد…

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن

بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز پایان نامه ارزش ویژه برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز تاثیر…

بررسی دوره هویت و پایه های نظری هویت به تاکید بر انواع سبک های پردازش هویت

بررسی دوره هویت و پایه های نظری هویت به تاکید بر انواع سبک های پردازش هویت سبک هویت مقاله سبک هویت تحقیق در مورد سبک هویت بررسی دوره هویت پایه های نظری هویت انواع سبک های پردازش هویت رفتن به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 64 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب اجتماعی 64 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اضطراب اجتماعی ادبیات نظری اضطراب اجتماعی چارچوب نظری اضطراب اجتماعی فصل دوم پایان نامه اضطراب اجتماعی دانلود مبانی نظری اضطراب اجتماعی پیشینه اضطراب اجتماعی پیشینه تحقیق…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد سازمانی مبانی نظری عملکرد سازمانی پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی پیشینه داخلی عملکرد سازمانی پیشینه خارجی عملکرد سازمانی پیشینه پژوهش عملکرد سازمانی پیشینه نظری…

مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده)

مدیریت انبار و طراحی یک سیستم انبارداری(کامل و آپدیت شده) دانلود پایان نامه انبار دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه مدیریت انبار دانلود پروژه طراحی یک سیستم انبارداری دانلود پروژه طراحی یک سیستم انبارداری مدیریت انبار و طراحی یک…

ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش و بررسی مدلهای متفاوت آن

ابعاد اصلی فرآیند مدیریت دانش و بررسی مدلهای متفاوت آن مدلهای مدیریت دانش اهمیت و ضرورت مدیریت دانش ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش تعاریف ابعاد اصلی فرایند مدیریت دانش مفاهیم پایه مدیریت دانش پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود…

نظریه های هوش اجتماعی و بررسی مولفه های آن از دیدگاه صاحب نظران

نظریه های هوش اجتماعی و بررسی مولفه های آن از دیدگاه صاحب نظران کلمات کلیدی : ابعاد هوش اجتماعی پایان نامه هوش اجتماعی مولفه های هوش اجتماعی ویژگیهای هوش اجتماعی نظریه های هوش اجتماعی نظريه پردازان هوش اجتماعي عوامل موثر…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *